vrijdag, november 16, 2007

 

Week 46

Maandag
Samen met een vertegenwoordiger van MIC en een medewerker van Agro & Co heb ik een afspraak met twee medewerkers van Essent. Essent wil zich gaan oriƫnteren op de productie van biogas en denkt na over participatie. We geven aan wat de kansen en mogelijkheden zijn van het project Groene Raffinaderij Haps.

Voor het hoofdbestuur van de industrielekring Land van Cuijk en Noordlimburg houd ik een presentatie over de reconstructie en mijn werkzaamheden.

Dinsdag
Vorige week was er een overleg met vertegenwoordigers van de gemeente Boekel en de provincie om de mogelijkheden van verplaatsing uit extensivering rood te bespreken. Met twee ondernemers die willen verplaatsen heb ik een afspraak. Ik informeer ze over de resultaten van het gesprek.

In het streekhuis Kempenland te Hilvarenbeek heb ik een overleg met mijn collega streekmanagers. Een medewerker van StreekSelecties geeft een presentatie over dit nieuwe concept wat begin volgend jaar in supermarkten gelanceerd wordt.

Woensdag
Streekhuis overleg in het gemeentehuis van Sint Anthonis.

Donderdag
Een ondernemer werkt al geruime tijd aan een plan. Omdat er maar geen gebiedsvisie komt waaraan het plan getoetst kan worden stagneert de boel. Ik bespreek met hem wat we kunnen doen om zaken te versnellen.

In Ravenstein ten kantore van Maasland Woonmaatschappij bespreken we de aanvraag van een subsidie voor het projectplan Rest-O-Super.

Vrijdag
Ik informeer een burger die een tweetal toeristische gastenverblijven in een bijgebouw wil bouwen. De woning bevindt zich in een dorp. Dit soort vragen zijn lastig. De gemeente is bang voor illegale bewoning. De gemeente heeft geadviseerd een verzoek om medewerking in te dienen. Men zal dan proberen met de wensen rekening te houden bij het opstellen van het volgende bestemmingsplan.

Samen met twee ondernemers en een gemeente ambtenaar passen we een plan aan. Het oorspronkelijke plan kreeg maar geen goedkeuring van de provincie en sleepte al zeven jaar voort. We zetten er flink het mes in en hopen dat er nu wel medewerking verkregen wordt.

weekoverzichtstreekmanager





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?