zaterdag, oktober 06, 2007

 

Week 40

Maandag/dinsdag
Van Roger Engelberts van Imagro kreeg ik onlangs een handig lijstje van fases die een ondernemer met een idee doorloopt.

1. Dromen
2. Denken

3. Durven
4. Doen

5. Doorzetten
6. Delen

Deze week bezoek ik twee nieuwe ondernemers die zich bij het streekhuis gemeld hebben. Alle twee de ondernemers bevinden zich in de 'droom fase'. De eerste heeft een voor deze regio nieuwe atractie voor op het platteland en woont in Sambeek. Het is een nog pril idee. De ondernemer verwacht dat het een gat in de markt is. Ik vraag hem om zijn idee op papier te zetten en een ondernemersplan te maken (denkfase). Als hij een concept klaar heeft dan stuurt hij me dat toe en ik geef hem dan een reactie. We bepalen dan wat de volgende stap wordt. De tweede 'klant' is een onderneemster in Uden. Ook zij zit in de 'droom' fase. Ik geef haar het adres van een vergelijkbaar concept om eens te gaan kijken en vervolgens de stap te maken naar het maken van een ondernemersplan.

Woensdag
Streekhuisoverleg te Boxmeer.

Donderdag
Kunstenares Ingrid van den Boogaard werkt aan het project iamoneworld. Met een zonnemobile is ze van plan een reis rond de wereld te maken. Ingrid maakt vanuit de zonnewagen geluid en video opnames die per sateliet verzonden worden naar de media. De reis gaat drie jaar duren en kan zorgen voor veel freepublicity voor de regio. Met een aantal personen bespreek ik de kansen om het kunstproject van Ingrid te benutten voor het profileren van bedrijven en organisaties uit deze regio door zich als sponsor in te zetten.

http://iamoneworld.com/downloads/iamoneworld-concept082007.pdf

Kennismakingsgesprek met Ruud Pothoven. Ruud werkt voor Knowhouse een organisatie die als intermediair op treed tussen ondernemers en kennisinstellingen. Ze richten zich op ondernemers in Zuid Nederland.

Vrijdag
Ik woon een bijeenkomst bij in het gemeentehuis te Veghel waar Eetnl (voorheen Dutch Food Experience) gelanceerd wordt. Zie http://www.eetnl.com/

Weekoverzichtstreekmanager





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?